Danske Motorcyklister opfordrer alle på 2 hjul til at deltage for motorcyklisternes sikkerhed og synlighed når Egeskov åbner

Den 29. april vil det summe og brumme på de fynske veje, når motorcyklisterne er på vej til Egeskovs årlige Åbent Hus, og i år bliver det med et forhåbentligt farvestrålende indslag: Danske Motorcyklister opfordrer nemlig alle deltagere til at iklæde sig farver og striber, strutskørt, hanekamme og andre effekter, der gør dem synlige i trafikken. Foråret er nemlig SE OS-tid.

Der er sikkert mange motorcyklister der allerede har vænnet sig til at være tilbage på 2 hjul, men vi skal også huske vores medtrafikanter på, at vi nu er tilbage, når forårets lunere temperaturer og lyse aftener lokker 2-hjulerne ud på vejene. Derfor opfordrer vi til at alle motorcyklister og MC-klubber bakker op om dette kollektive event, i forbindelse med SE OS-kampagnen.

Omdrejningspunktet for ”Se Os”- kampagnen er således, at være opmærksom på hinanden i trafikken. Når motorcyklisterne i vinterperioden har været fraværende i trafikbilledet, bliver de simpelthen ikke set, fordi billisterne har ”glemt” at der er andet end knallerter og scootere på 2 hjul. Det handler om at motorcyklisterne gør sig synlige i trafikken, og derved husker vores medtrafikanter til at se os igen. Det handler alt sammen om motorcyklisternes sikkerhed, hvor reflekser og pang-farver kan redde liv.

Danske Motorcyklister vil være repræsenteret på køreturen fra MC-forhandleren Bruun-Larsen i Odense, men man er også velkommen til at deltage fra MC Campen i Ringe, hvor man kan møde op og følge med på turen til Egeskov.

Mødestederne er:

29. april kl. 09.00: Bruun-Larsen Motorcykler, Billedskærervej 18, 5230 Odense M

29. april kl. 09.45 (tidspunkt for afgang til Egeskov): MC-CampFyn, Rudmevej 3A, 5750 Ringe

Se mere på DMC´s Facebook-side: www.facebook.com/DanskeMotorCyklister